ซอฟต์แวร์ Lumion 10.3 เปิดตัวแล้ววันนี้

ซอฟต์แวร์ Lumion 10.3 เปิดตัวแล้ววันนี้

พร้อมกับความสมจริงที่มากขึ้นด้วย Custom Displacement Maps, ปลั๊กอิน LiveSync for AutoCAD
และการปรับปรุงพัฒนาในส่วนต่าง ๆ จากซอฟต์แวร์ในเวอร์ชันที่ผ่านมา

เมื่อวันที่ 16 มีนาคม 2563 ที่ผ่านมา Act-3D ผู้พัฒนาซอฟต์แวร์ Lumion ซอฟต์แวร์เพื่อการเรนเดอร์สถาปัตยกรรมแบบ 3 มิติ ได้ประกาศเปิดตัวซอฟต์แวร์ Lumion 10.3 อย่างเป็นทางการ โดยมาพร้อมกับความสามารถใหม่ ๆ ที่ทำให้ผลงานของคุณออกมาสวยงามสมจริงมากยิ่งขึ้น, ปลั๊กอิน LiveSync ที่รองรับการใช้งานร่วมกับซอฟต์แวร์ AutoCAD และอื่น ๆ รวมถึงการเปลี่ยนแปลง และการแก้ไขปัญหาต่าง ๆ จากซอฟต์แวร์ Lumion ในเวอร์ชันที่ผ่านมา

สำหรับผู้ใช้งานซอฟต์แวร์ Lumion 10.1 และ 10.2 สามารถทำการอัพเดทซอฟต์แวร์ Lumion ของคุณให้เป็นเวอร์ชัน 10.3 ได้แล้ววันนี้โดยไม่เสียค่าใช้จ่าย ผ่านทางอีเมล์ที่ใช้ในการสั่งซื้อซอฟต์แวร์ Lumion 10 ของคุณ หรือ ล็อกอินเข้าบัญชีผู้ใช้งาน Lumion ที่เว็บไซต์ https://account.lumion.com/

ความสามารถใหม่ ๆ ที่มาพร้อมกับ Lumion 10.3

Lumion LiveSync for AutoCAD
(Build Mode, Photo Mode, Movie Mode, Panorama Mode)

คุณสามารถเห็นมุมมองแบบเรียลไทม์จากโมเดล AutoCAD แบบ 3 มิติของคุณ ในบริบทและสภาพแวดล้อมที่น่าทึ่งจากซอฟต์แวร์ Lumion ด้วยปลั๊กอิน Lumion LiveSync ที่รองรับการใช้งานร่วมกับซอฟต์แวร์ AutoCAD ซึ่งเป็นหนึ่งในความสามารถใหม่ของ Lumion 10.3

ด้วยปลั๊กอิน LiveSync for AutoCAD ที่สามารถดาวน์โหลดได้ฟรี ทำให้คุณสามารถเชื่อมต่อระหว่างโมเดลแบบ 3 มิติ ในซอฟต์แวร์ AutoCAD ของคุณ และซอฟต์แวร์ Lumion 10.3 ได้แบบเรียลไทม์ โดยเมื่อโมเดลในซอฟต์แวร์ AutoCAD ได้รับการเปลี่ยนแปลงใด ๆ คุณก็จะสามารถเห็นการเปลี่ยนแปลงนั้นได้ในทันทีในซอฟต์แวร์ Lumion เพื่อให้คุณได้เห็นงานออกแบบของคุณ ในบริบทแวดล้อมรวมถึงวัสดุที่มีความสวยงามและสมจริง

โดยปลั๊กอิน LiveSync for AutoCAD รองรับการทำงานร่วมกับซอฟต์แวร์ AutoCAD 2017, 2018, 2019, 2020 และ 2021 ซึ่งผู้ที่ต้องการใช้งานสามารถดาวน์โหลดได้จากลิงค์ด้านล่างนี้

Custom Displacement Maps
(Build Mode)

ซอฟต์แวร์ Lumion มาพร้อมกับคอลเลกชันของวัสดุคุณภาพสูงที่หลากหลาย และมีความสวยงามสมจริงอย่างน่าประทับใจ แต่ใน Lumion 10.3 คุณสามารถเพิ่มความสมจริงให้กับรายละเอียดของพื้นผิวและวัสดุในผลงานของคุณได้ ด้วยความสามารถใหม่ในการนำเข้าข้อมูล Displacement Map ที่จะทำให้วัสดุของคุณดูมีความสมจริง และยังทำให้คุณสามารถสร้างบรรยากาศรวมถึงอารมณ์ร่วม ให้กับผลงานทางสถาปัตยกรรมของคุณได้ดีมากยิ่งขึ้นอีกด้วย

สำหรับความสามารถใหม่ของ Lumion ในการนำเข้าข้อมูล Displacement Map ผู้ใช้งานจำเป็นต้องทำการดาวน์โหลด หรือสร้าง Displacement Map สำหรับวัสดุที่ต้องการใช้งาน โดยคุณสามารถนำเข้าข้อมูลของพื้นผิวได้ที่ความละเอียดสูงสุด 4,000 พิกเซลเท่านั้น เพื่อประสิทธิภาพในการทำงานที่ดีที่สุด

โดยคุณสามารถเรียนรู้เพิ่มเติมเกี่ยวกับเว็บไซต์ที่คุณสามารถหาพื้นผิวสำหรับวัสดุของคุณ ได้จากลิงค์ด้านล่างนี้

lumion10.3-f4

Hyperlight in the High-Quality preview
(Photo Mode, Movie Mode)

ในซอฟต์แวร์ Lumion 10.3 มาพร้อมกับการปรับปรุงครั้งสำคัญ ในส่วนของการแสดงภาพตัวอย่างคุณภาพสูง (High-quality preview) โดยได้รวมการแสดงตัวอย่างแสงจากความสามารถในส่วนของ Hyperlight เพื่อเพิ่มความสวยงามให้กับมุมมองที่แสดงผลแบบเรียลไทม์

ซึ่งการเปลี่ยนแปลงนี้จะช่วยให้คุณประหยัดเวลาในการทำงาน เมื่อต้องการปรับแสงภาพหรือคลิปวีดีโอของคุณได้เป็นอย่างดี

SU_FullColor-New2020

Support for .SKP files from SketchUp 2020

ด้วยซอฟต์แวร์ Lumion 10.3 คุณสามารถนำเข้าไฟล์โมเดลในรูปแบบของ .SKP จากซอฟต์แวร์ SketchUp 2020 มาใช้งานในซอฟต์แวร์ Lumion ได้เรียบร้อยแล้ว โดยคุณสามารถดาวน์โหลดซอฟต์แวร์ปลั๊กอิน Lumion LiveSync for SketchUp เวอร์ชั่นล่าสุดได้จากลิงค์ด้านล่างนี้

lumion10.3-f3

Automatic Reflection Planes in the Reflection Effect
(Photo Mode, Movie Mode, Panorama Mode)

ด้วย Lumion 10.3 ที่มีการเพิ่มปุ่มและความสามารถใหม่ในโหมดของการแก้ไข Reflection Planes และเป็นส่วนหนึ่งของเอฟเฟกต์การสะท้อนแสง หรือ Reflection Effect โดยฟังก์ชั่นนี้จะทำการประมวลผลพื้นผิวทั้งหมดที่มีอยู่ใน Viewport และทำการกำหนดจุด Reflection Planes ให้กับพื้นผิวสะท้อนแสงที่มีการใช้งานวัสดุที่สามารถสะท้อนกับแสงได้โดยอัตโนมัติ

นอกจากนี้คุณสามารถใช้ข้อมูลที่ถูกกำหนดขึ้นอย่างอัตโนมัติโดยซอฟต์แวร์ Lumion และยังสามารถทำการเพิ่มหรือลบส่วนที่ไม่ต้องการให้มีการสะท้อนของแสงได้ตามที่ต้องการ เพื่อให้เหมาะสมที่สุดกับผลงานของคุณ 

lumion10.3-f4

Improvements to the Timeline slider
(Movie Mode)

ด้วยการปรับปรุงในซอฟต์แวร์ Lumion 10.3 ผู้ใช้งานสามารถทำการกดแป้น Shift บนคีย์บอร์ดค้างไว้ ในขณะที่ทำการปรับตำแหน่งของ Timeline slider เพื่อให้คุณสามารถปรับตำแหน่งได้อย่างละเอียดมากยิ่งขึ้น

โดยในกรณีที่ผู้ใช้งานทำการวางเคอร์เซอร์ของเมาส์ไว้บนแถบ Timeline slider และมีการกำหนดค่าเวลาในรูปแบบของเฟรม คุณสามารถใช้ปุ่ม ← หรือ → บนคีย์บอร์ด เพื่อเลื่อนตำแหน่งใน Timeline slider ทีละเฟรม หากกำหนดค่าเวลาอยู่ในรูปแบบของวินาที คุณสามารถกดที่ปุ่ม Ctrl บนคีย์บอร์ด เพื่อแสดงค่าเฟรม ก่อนทำการกดปุ่ม ← หรือ → บนคีย์บอร์ด เพื่อเลื่อนตำแหน่งตามที่ต้องการ

lumion10.3-f2

Large texture previews
(Material Editor Mode)

เมื่อคุณทำการวางเคอร์เซอร์ของเมาส์ไปบนส่วนของ Color Map, Normal Map หรือ Displacement Map ในซอฟต์แวร์ Lumion 10.3 คุณจะพบกับการแสดงข้อมูลทั้งในส่วนของที่อยู่ไฟล์ (Path) รวมถึงการแสดงภาพตัวอย่างขนาดใหญ่ถึง 400 x 400 พิกเซล

การเปลี่ยนแปลงและการแก้ไขปัญหาจากซอฟต์แวร์เวอร์ชันที่ผ่านมา

  • At 3 Star Editor Quality or lower, Video Textures are now paused at the first frame of the video in Build Mode (Object Mode, Landscape Mode and Weather Mode). This is done in order to boost performance. In Material Mode, Video Textures will playback. 
  • Shadows from the sun on the Lumion Landscape are now also visible at 2 and 3 Star Editor Quality.
    In Place Mode when rotating animated 3D people and animal models, the Rotation gizmo will follow the mouse cursor exactly.
  • In Build with Effects Mode, rotate and move are now working correctly with the 2-Point Perspective Effect enabled.
  • In Build with Effects Mode, objects placed outside of the 10×10 km Lumion Landscape are able to be properly selected.
  • The original lights being replaced will no longer also show when doing a Replace Selection.
  • When importing models, Lumion will now always generate a new thumbnail image in the Imported Model Library
  • It is no longer possible to try duplicating a Fine-Detail Nature object or a Landscape Cutter object via Alt + Move as these objects should not be copied using Alt + Move. The object will move as if using the Move Tool only.
  • Text fields no longer become unresponsive when you move your selection to a hidden Layer.
  • Paint Placement now shows a blocked icon next to the mouse cursor when painting outside the 2 x 2 km Lumion Landscape that is supported. The border of the 2 x 2 km Lumion Landscape is also shown.
  • When a Simple Text object is selected and you click on the toolbar (Place, Select, Rotate, Scale, and Delete), then Lumion will not select any other Simple Text object that might be in the Project.
  • An object that is placed above the Lumion Landscape and is seen from below can now be moved by using Move in combination with Shift (Move objects horizontally), Z (Move objects along the Z axis only) or X (Move objects along the X axis only).
  • The corner nodes of the Landscape Cutter object that were not required during a Move Up, Move Horizontal and Type-In are no longer visible.
  • The cutout for a Lumion Landscape will be hidden when the Landscape Cutter object is moved to a Layer that is hidden.
  • Water Planes can now be placed correctly again.
  • Occluded People – 3D – Silhouettes models are no longer rendered on top of Projected Reflections.
  • Some dead trees that were still in Nature – Broadleaves are now moved to Nature – Leafless trees.
  • Animations are now frozen at the current frame of the Entire Movie, Clip or Photo for all modes available in Build with Effects Mode.
  • Billboard characters (People – 2D and People – 2d – Silhouettes), will now ignore collision with any other character models when in Place Mode.
  • The Object Insertion Point is no longer considered a node when using Place objects on nodes.
  • Objects from the Effects category can no longer be grouped accidentally.
  • The interface no longer overlaps the Layer toolbar when in Edit Group Mode.
  • The camera can now move through parts of the Lumion Landscape that are below 0.0 m and that are being cut by the Landscape Cutter object.
  • Duplicating a model with Variations via Alt + Move will now keep its Variations.
  • When multiple models with Variations are selected, all selected models will switch to the clicked on Variation. If a model does not have a Variation in that position, it will not switch.
  • Simple Text objects now show complex characters, such as Kanji, Hiragana and Katakana characters, correctly.
  • Using Randomize Position on your selection right after it was duplicated will now keep the correct average position of the selection.
  • Water Planes are now correctly placed just above the Lumion Landscape in Build with Effects Mode with the 2-Point Perspective Effect enabled.
  • Tooltips are now shown in the hotkeys list for any pressed hotkey.
  • The ALT key now works as a toggle when moving a selection, just like all other hotkeys. When moving a selection using ALT + Move and the ALT key is released then the selection will be moved not duplicated.
  • The performance of duplicating a selection when using ALT + Move has been improved. This is most noticeable for larger selections.

Photo Mode

  • Photos will keep their assigned Style and/or Effects when rearranging their position on Photo Set 2 or higher. 
  • The shadows in Projected Reflections are now updated for each new Photo when rendering a Photo Set

Movie Mode

  • In Record Clip or Edit Clip mode, it is possible again to use CTRL + number key to store camera keyframes to Photo Set 1. And restore the Photo slot to a camera keyframe in the Clip Editor by using Shift + number key.
  • The Aurora Effect now animates when the Clip or Movie is rendered at 1 Star Output Quality.
  • Imported animated objects will continue their animation over the duration of multiple Clips.
  • Ease in/out linear transitions between Clips are now 100% linear.
  • The camera will no longer overshoot when the camera position is close to the position of the camera in the next or previous camera keyframe.

Renders

  • There will no longer be a shadow shape rendered on the landscape when the Shadow Range is below 300m and Shadow Type is Ultra Sharp for a users Project.
  • Shadows are now correctly rendered in the Planar Reflections in the Reflection Effect
  • The Specular Reflection map in the Custom Output Map options now renders all different reflection types (Planar Reflections, Speedray Reflections and Projected Reflections).
  • The settings for Weathering, Edges, and Foliage are now retained when a copy of an Imported Model is added to the Project.
  • Lowering the Weathering value to 0 will no longer make surfaces disappear. 
  • Video Texture will no longer show a warning icon with the message ‘The movie failed to load’ when it has been loaded.
  • The Landscape Material is now correctly displayed when the camera is far away from the Imported Model.
  • The Water Material is no longer rendered when it is underwater, for example below the Ocean or a Water Plane.
  • The resolution of a Color Map or Displacement Map will no longer affect the Normal Map created by Lumion. For example, a 256 x 256 version of a Color Map will generate a similar Normal Map as a 2048×2048 version of the same image.
  • Some tweaks were made to the interface in Material Mode. In the Object Properties panel the buttons Select all in this layer and Lock object selection and make it unable to select that could not be used in certain cases have been removed. The Layer toolbar is now accessible. The Flip normal map direction button has been re-positioned next to the Relief slider. And the Colorization color can now be accessed by clicking the Choose color button next to the Colorization slider.
  • Video Textures do not use the alpha map of the embedded Color Map for shadows anymore.
  • The trashcan button to delete a material is only visible in the Custom materials category.
  • In the Reflection Effect while in Edit Reflection Planes an information text has been added about using Reflection Planes and the effect that it can have on the performance of Lumion.
  • The Flicker Reduction slider has been removed in the Reflection Effect and replaced with an internally calculated value for near pixel perfect reflections.
  • Keyframes set in the Variation Control Effect are now using step interpolation instead of linear interpolation. The variation switches on the keyframes.
  • The 3D text in the Title Effect now renders complex characters, such as Kanji, Hiragana and Katakana characters correctly.
  • In the Material Highlight Effect when in Edit Mode the selected surface no longer shows the highlight overlay when moving the camera.
  • The Project title and description from Lumion 9.x and older files will no longer show in the Recent Projects thumbnails.
  • The Lumion Viewer now shows the Lumion Landscape correctly in relation to Imported Models for Projects that were based on certain Example Projects.
  • An additional copy of the textures that were imported via your 3D/CAD software is no longer stored in the Modelname.lib file in Documents/Lumion 10.0/Library. The result is smaller Imported Model files and .LS Project files.
  • Variations in the Variations interface in Build Mode are no longer removed when LiveSync is reconnected to one of the Variations.
  • Xrefs in .DWG files are now imported with the correct materials.
  • Lumion no longer crashes when importing .DWG files that contain XRefs.
  • Tesselation of imported .DWG files is controlled by their FACETRES value in AutoCAD.  See our Knowledge Base article – section 2.3: How do you get your models to look as round in Lumion as they do in AutoCAD? in: Model import guidelines for AutoCAD.
  • While starting up, Lumion will now check if it has read/write access in the Documents folder.
    If not, you will be referred to a Knowledge Base article which advises you how to resolve this issue.
  • In Select Mode, the position will never show trailing zeros and never more than 2 decimals when typing in positions. For example; “0.00 > 0”, “0.10 > 0.1”, “15.108 > 15.11”, “15.104 > 15.1” “15.0 > 15”.
  • When rendering a frame from an Image Sequence the error.log file will no longer show the text ‘Error: Save to file’.
  • Various text errors have been corrected.
  • In rare cases, object culling may result in flickering shadows when rendering high-resolution Movies with certain NVIDIA RTX graphics cards, for example the NVIDIA RTX 2080 Ti. You can now disable object culling if you encounter such a problem in your Project. Here’s how:
    • Right-click on the shortcut icon for Lumion 10.3 and select Properties.
    • In the Target field, add a space and paste “/gpuculling:[false]” into the field.
    • Click on ‘OK’ and restart Lumion.

ติดต่อสอบถามข้อมูลเพิ่มเติมเกี่ยวกับซอฟต์แวร์ Lumion

สำหรับท่านที่สนใจผลิตภัณฑ์ซอฟต์แวร์ Lumion สามารถติดต่อสอบถามรายละเอียดเพิ่มเติม และสั่งซื้อซอฟต์แวร์นี้ได้ที่

ฝ่ายขาย บริษัท วี อาร์ ดิจิตอล จำกัด
หมายเลขโทรศัพท์ 02 267 6388-9 หรือที่อีเมล์ sales@vr-3d.com

error: Content is protected !!